20-02-2018 02:56:31

AFLYST - Videregående Management - Marketing og salg - Virtuelt forløb

Fra attraktivt produkt til realiseret salg
Arrangør: IDA Lederforum
Medarrangør: IDA Young Professionals

Kreativ markedsføring og energisk salg er essentielt for at du får succes med at afsætte dit produkt eller din serviceydelse.

På kurset får du metoder til at (a) gøre et produkt eller en service klar til markedet og planlægge dets markedsføring, (b) etablere en effektiv kommunikation mellem virksomhed og kunde og (c) realisere salget. Du får en solid indsigt i alle de vigtige elementer, så kunden oplever en ydelse af værdi. Hovedvægten er på business-to-business.

Vi behandler funktionerne marketing og salg, som er stærkt forbundne, men ofte også funktioner med indbyggede konflikter. Vi ser på deres samspil med produktion og logistik (leveringssystemet) samt med distributionen til køber og slutbruger.

Det får du konkret ud af kurset
1. Hvad skaber værdi for kunden i dit produkt? Praktiske metoder til at identificere kundeværdi og markedspotentiale i produkter og services
2. Hvordan du udarbejder din markedsføringsstrategi med udgangspunkt i kundens og indkøberes behov
3. Segment-markedsføring og principper for prissætning
4. Metoder til introduktion af nye produkter – brug af forskellige værdiskabende kanaler
5. Salg og sælgere – Sådan leder du en salgsafdeling effektivt
6. Partnerskaber i kanalen. Relationelt salg. Overblik over, hvordan du etablerer et godt samarbejde med produktudvikling, produktion, back office og logistik

Opgaver
Som et frivilligt tilbud til dig, kan du efter hver undervisningsaften få udleveret en opgave, som du løser derhjemme. Underviseren giver dig feedback på opgaven.

Lærebog
Grundbog er Anderson, James C.; Narus, James A.: "Business Market Management.  Understanding, creating, and delivering value", Pearson, 3. udg. (2008). Derudover aktuelle tidsskriftsartikler.

Målgruppe
Kurset henvender sig til ledere og medarbejdere i marketing- og salgsafdelinger eller ledere der er involveret i eller har ansvar for at udarbejde markedsføringsstrategier. Du kan også være leder af funktioner i produktudvikling, produktion/back office eller distribution og logistik. 

Underviser
Steen Martiny, cand.polyt, ph.D., HD(O) og direktør i Innovia.

Undervisning
Undervisningen foregår virtuelt i følge aftale.

Tilvalg

Opgaveløsning
kr. 2.300

Kommende arrangementer
fra IDA Lederforum

13 mar.
JOBS-TO-BE-DONE: DIGITAL INNOVATION FOR BESLUTNINGSTAGERE
  • IDA Mødecenter, København V
  • tirsdag d. 13. marts kl. 08:00
16 apr.
Sketchnoting for ledere
  • IDA, København V
  • mandag d. 16. april kl. 08:30
19 apr.
Når ledelse er på tværs – et foredrag der er ”spot on”!
  • IDA Aalborg, Aalborg
  • torsdag d. 19. april kl. 17:00
7 maj.
Når ledelse er på tværs – et foredrag der er ”spot on”!
  • IDA, København V
  • mandag d. 07. maj kl. 17:00
17 maj.
Krav til fremtidens leder – et unikt foredrag!
  • IDA, København V
  • torsdag d. 17. maj kl. 17:00
Se alle kommende arrangementer fra IDA Lederforum

Netværk

Få højt specialiseret viden og rabat på arrangementer, som medlem af IDAs 40 fagtekniske netværk.

Meld dig ind i et netværk

luk
close