23-06-2018 09:56:28

Community Building: Fra strategi til praksis

Kan du styrke din forretning via Communities? Kan "community building" og "community marketing" blive til dit primære salgsværktøj? Hvis du skal tænke langsigtet, så skal du inkorporere "community som den nye kunderejse" i din forretningsmodel.
Arrangør: IDA Lederforum
Medarrangør: IDA Proces

Antallet af online communities er i kraftig vækst. Tænk bare på hvor mange online communities du er mere eller mindre en del af, både i det private og igennem dit job. De mange digitale kanaler og tiden, som en knap resource gør, at mange melder sig og ind og ud af digitale communities ikke kun af interesse, men også pga. fear of missing out (FOMO). Vi kan ikke gå til fysiske møder hele tiden, men vi vil stadig gerne have en fod indenfor i relevante communities. Bare for en sikkerhedsskyld.

Communities kan derfor være flygtige bekendtskaber eller en solid integreret del af din hverdag. Det er under alle omstændigheder vigtigt, at organisationer og virksomheder får øjnene op for vigtigheden af communities, da de kun bliver vigtigere og vigtigere i forhold til både kunder, konkurrenter og potentielle disruptere.

Denne workshop starter med en introduktion til, hvordan man kan arbejde med community building på et strategisk niveau og ned til den praktiske gennemførsel. Du vil få eksempler på forskellige former for communities startet af organisationer, virksomheder og privat personer. Et eksempel er hvordan et Facebook community nu kan disrupte gænse medier og etablerede virksomheder.

Du vil blive stillet 2 spørgsmål ved tilmelding og det er krav for deltagelse at du har besvaret dem. Besvarelser vil hjælpe foredragsholderen til at tilpasse arrangementet til dine behov. Så afsæt gerne 5-10 minutter til at tænke over og besvare spørgsmål.

Deltagelse er gratis, der vil dog være en no-show gebyr på 350,- kr.

Program

Kl. 17.00 - 17.30 Community building
Kl. 17.30 - 18.15 Introduktion til Community building fra strategi til praksis

  • Hvorfor community building
  • Strategien og formålet (thought leadership, salg, produktudvikling, branding)
  • Det er i detaljerne det magiske sker (kanaler, vækst, forskellige former for medlemmer, den daglige håndtering)
  • Eksempler fra en brancheorganisation, virksomhed og interesse communities startet af enkelt personer

Kl. 18.15 - 18.30 Pause med sandwiches og
Kl. 18.30 - 19.00 Workshop

  • Q&A
  • Arbejd med og få input til din egen community building

Kl. 19.00 - 19.30 Netværk

Om Pernille Andersen

Pernille Andersen er direktør og medejer af FeedsFloor, en global digital showroom og EXPO platform, hvor enhver kan connecte sit community med relevante virksomheder. Derudover, har hun netop lanceret Fnoobster.com en slags vidensdelingsmagasin for community building. Pernille har en holistisk tilgang til arbejdet med community building, da hun har en mangeårig baggrund indenfor international salg, digital markedsføring og digital produktudvikling.

Kommende arrangementer
fra IDA Lederforum

18 sep.
Delegering i praksis
  • IDA Mødecenter, København V
  • tirsdag d. 18. september kl. 17:30
20 sep.
Krav til fremtidens leder – et unikt foredrag!
  • IDA Aalborg, Aalborg
  • torsdag d. 20. september kl. 17:00
26 sep.
Thinkers50 European Business Forum 2018
  • ODEON, Odense C
  • onsdag d. 26. september kl. 09:00
29 nov.
Ledelse der styrker 2018
  • IDA Mødecenter, København V
  • torsdag d. 29. november kl. 09:00

Netværk

Få højt specialiseret viden og rabat på arrangementer, som medlem af IDAs 40 fagtekniske netværk.

Meld dig ind i et netværk

luk
close