25-06-2017 17:43:22
Bliv bedre til at få dit budskab klart og tydeligt frem – på trods af den faglige kompleksitet.

Vælg tid og sted

Hvornår?

18. sep. 2017 - 09:00 - 16:00
19. sep. 2017 - 09:00 - 16:00
Tilmeldingsfrist
15. sep. 2017 - 23:59
Arrangementsnummer
322310

Hvor?

Scandic Hotel Aarhus City
Østergade 10
8000 Aarhus C

Pris

Deltager, ikke medlem af IDA
kr. 9.800 ekskl. moms
Medlem
kr. 7.800 ekskl. moms

Hvornår?

11. okt. 2017 - 09:00 - 16:00
12. okt. 2017 - 09:00 - 16:00
Tilmeldingsfrist
8. okt. 2017 - 23:59
Arrangementsnummer
322328

Hvor?

Tivoli Hotel & Congress Center
Arni Magnussons Gade 2
1577 København V

Pris

Deltager, ikke medlem af IDA
kr. 9.800 ekskl. moms
Medlem
kr. 7.800 ekskl. moms

Hvornår?

7. dec. 2017 - 09:00 - 16:00
8. dec. 2017 - 09:00 - 16:00
Tilmeldingsfrist
4. dec. 2017 - 23:59
Arrangementsnummer
323359

Hvor?

Tivoli Hotel & Congress Center
Arni Magnussons Gade 2
1577 København V

Pris

Deltager, ikke medlem af IDA
kr. 9.800 ekskl. moms
Medlem
kr. 7.800 ekskl. moms

Du arbejder som specialist og vil ramme plet med din formidling internt i din organisation. Men ofte oplever du, at det er en udfordring at prioritere og tilpasse kommunikationen til kollegerne – uden at gå på kompromis med din højt specialiserede faglighed.

Her er kurset, hvor du får de nødvendige redskaber.Det kan være en udfordring at formidle et svært tilgængeligt emne på en forståelig måde. Ledelsen vil kun have de skarpe konklusioner, mens resten af specialistgruppen vil have detaljerne og forbeholdene. Det kræver træning at tilpasse sin kommunikation til en sammensat målgruppe, der sjældent ligger inde med den samme specialistviden, som du gør. 

Her er nogle af udfordringerne:

  • Nogle gange er det budskabet, der skal justeres
  • Nogle gange skal der udvælges benhårdt i materialet
  • Andre gange er det formen, der skal tilpasses

Hvem er kurset for?

Kurset er målrettet ingeniører og cand.scient’er som beskæftiger sig med specialiserede og tekniske emner.

Indhold

På kurset arbejder vi med at skabe gennemslagskraft i din kommunikation uden at fjerne fokus fra det vigtige: Indholdet. Vi går i dybden med dit fundament for formidlingen, og hvordan du kan tilpasse tung data til konkrete modtagere, der skal flyttes eller forstå – hvad enten det drejer sig om afgørende produktionsoptimeringer, indførelsen af det nye it-system eller nye forskningsresultater.

Udbytte:

På kurset lærer du at: 

  • Analysere og forstå din modtager
  • Skære ind til benet af dit oplæg og tøjle detaljerne
  • Tilpasse mængden af information til modtageren
  • Finde balancen i forholdet mellem din modtagers behov og dit indhold
  • Bruge den rette mængde fagudtryk, eksempler og statistik 
  • Mundtlig og skriftlig formidling kræver forskellige tilgange – og hvilke faldgruber, du skal være opmærksom på

Når du går hjem fra kurset, kan du:

  • sikre dig, at modtageren har forstået din pointe
  • gøre dit oplæg relevant for de modtagere, der ikke besidder din store viden om komplekse og tekniske emner
  • kende dine faldgruber, når du formidler din specialistviden

Praktisk gennemførelse:

Kurset veksler mellem oplæg, dialog og øvelser. Du får træning i at tilpasse og målrette din formidling til din målgruppe, og du får konstruktiv feedback fra underviser og dine medkursister.

Underviser:

Marie Rydal er cand.mag i retorik i konsulenthuset Rhetorica, hvor hun bl.a. træner specialister og ledere i at målrette deres kommunikation, så det får den ønskede effekt på modtagerne. Marie er specialist i personlig gennemslagskraft, kropssprog og stemmebrug og har tidligere skrevet taler for ministeren i Uddannelsesministeriet.

Prisen inkluderer:

Selve kurset:
2 kursusdage (overnatning er ikke inkl. i deltagerprisen)
Forplejning
Kursusmateriale

Efter kurset:
Kursusbevis

OBS: Tilmelding er bindende.

luk
close