09-12-2018 20:45:48
Bliv skarp til at kommunikere kompleks viden, så alle i din organisation forstår dig! Din faglige viden er ikke almen viden for andre – den skal oversættes så andre forstår, hvad du siger.

Vælg tid og sted

Hvornår?

11. dec. 2018 - 09:00 - 16:00
12. dec. 2018 - 09:00 - 16:00
Tilmeldingsfrist
10. dec. 2018 - 23:59
Arrangementsnummer
326918
Få ledige pladser

Hvor?

Tivoli Hotel & Congress Center
Arni Magnussons Gade 2
1577 København V

Pris

Deltager, ikke medlem af IDA
kr. 10.500 ekskl. moms
Medlem
kr. 8.500 ekskl. moms

Hvornår?

20. mar. 2019 - 09:00-16:00
21. mar. 2019 - 09:00-16:00
Tilmeldingsfrist
15. mar. 2019 - 23:59
Arrangementsnummer
329183

Hvor?

Tivoli Hotel & Congress Center
Arni Magnussons Gade 2
1577 København V

Pris

Deltager, ikke medlem af IDA
kr. 11.000 ekskl. moms
Medlem
kr. 9.000 ekskl. moms

Hvornår?

2. apr. 2019 - 09:00-16:00
3. apr. 2019 - 09:00-16:00
Tilmeldingsfrist
29. mar. 2019 - 23:59
Arrangementsnummer
329185

Hvor?

Scandic Hotel Aarhus City
Østergade 10
8000 Aarhus C

Pris

Deltager, ikke medlem af IDA
kr. 11.000 ekskl. moms
Medlem
kr. 9.000 ekskl. moms

Hvornår?

22. okt. 2019 - 09:00-16:00
23. okt. 2019 - 09:00-16:00
Tilmeldingsfrist
18. okt. 2019 - 23:59
Arrangementsnummer
329184

Hvor?

Tivoli Hotel & Congress Center
Arni Magnussons Gade 2
1577 København V

Pris

Deltager, ikke medlem af IDA
kr. 11.000 ekskl. moms
Medlem
kr. 9.000 ekskl. moms

Hvornår?

12. nov. 2019 - 09:00-16:00
13. nov. 2019 - 09:00-16:00
Tilmeldingsfrist
8. nov. 2019 - 23:59
Arrangementsnummer
329186

Hvor?

Hotel Scandic Aarhus City
Østergade 10
8000 Aarhus C

Pris

Deltager, ikke medlem af IDA
kr. 11.000 ekskl. moms
Medlem
kr. 9.000 ekskl. moms

GØR KOMPLEKS VIDEN LETTERE AT FORSTÅ

Du ligger inde med viden som er værdifuld for din virksomhed og ved noget om dét, som andre ikke forstår. En del af dit job er at formidle din viden til dine kollegaer, din chef eller ledelsen. Men det kan være udfordrende at skulle disponere mængden af information og svært at brænde igennem, hvis man føler, at man går på kompromis med sin faglighed.

Nogle af de udfordringer du står overfor, vil måske typisk være:   

  • du skal justere dit budskab, uden at vide, hvad modtageren forventer
  • du skal skære benhårdt i dine resultater, og udelade nogle af mellemregningerne
  • du skal strukturere og tilpasse indholdet til andre formater end rapportform
  • du oplever, at det er vanskeligt at gå på kompromis med din faglighed

Selvom det kan virke svært, kan du med relativt få værktøjer og den rigtige træning, sagtens blive knivskarp til at formidle og informere den rette mængde data til de rigtige personer, på det rigtige tidspunkt.

DIT UDBYTTE AF KURSET

På dette kursus lærer du at analysere dine modtagere, disponere din viden og formidle og oversætte svære emner på en let og forståelig måde. Du lærer også at skabe gennemslagskraft i din kommunikation uden at fjerne fokus fra det vigtige: Indholdet.

Og vi går i dybden med, hvordan du kan tilpasse tunge data til forskellige modtagere, hvad enten det er produktionsoptimeringer, det nye it-system eller forskningsresultater. For somme tider vil ledelsen kun have skarpe konklusioner, mens resten af faggruppen vil have detaljerne og forbeholdene.

Du vil få træning i at:

  • analysere og forstå din modtager - ”hvem taler jeg til?”
  • skære ind til benet, tøjle detaljerne og tilpasse mængden af information (til modtageren)
  • finde balancen mellem din modtagers behov og dit indhold
  • bruge den rigtige mængde fagudtryk, eksempler og statistik
  • lære forskellene ved at kommunikere dine informationer mundtligt og skriftligt

3 ting du kan, når du går hjem fra kurset:

  • sikre dig, at modtageren har forstået din pointe
  • gøre dit oplæg relevant for de modtagere, der ikke har din store viden
  • genkende (og handle på) dine styrker og svagheder, når du formidler

KURSET ER FOR DIG, DER SKAL FORMIDLE SVÆRE FAGLIGE EMNER

Det kan fx være

  • generalisten, der skal kommunikere krav til en leverandør.
  • specialisten, der skal formidle komplekse budskaber til lægmanden.
  • projektlederen, der skal kommunikere med sin styre-eller projektgruppe.

Kort sagt: For dig der gerne vil lære at kommunikere klart og modtagerrettet.

PRAKTISK GENNEMFØRELSE

Kurset veksler mellem oplæg, dialog og øvelser. Du får helt konkret træning i at tilpasse og målrette din viden til forskellige målgrupper, og du arbejder med dine egne cases.

Du får konstruktiv feedback fra underviseren og de andre kursister, så du hele tiden forbedrer dig.
 

PRISEN INKLUDERER

  • 2 kursusdage (inkluderer ikke overnatning)
  • Fuld forplejning (morgenmad fra kl. 08:30)
  • Kursusmaterialer
  • Kursusbevis

 

UNDERVISER

Malene Eliassen har erfaring med at undervise og træne topledere og specialister i at kommunikere professionelt med høj troværdighed, så de kan styre adfærd og følelser hos deres modtagere. Hun tager udgangspunkt i den konkrete situation, som kunden befinder sig i, og tilpasser derigennem, hvilke praksisnære værktøjer der skal arbejdes med for at opnå den ønskede effekt. Før sin ansættelse i Rhetorica har Malene været konsulent hos Rovsing Management, freelance hos bl.a. SFU, FOA og ekstern lektor på Roskilde Universitet.

OBS: Tilmelding er bindende.

luk
close