14-11-2018 16:50:58
Inddrag dine kunder i udviklingen af dine produkter – og mål på om du rent faktisk lykkes. Lær at måle brugeroplevelsen som et centralt værktøj i udvikling af brugervenlige produkter.

Vælg tid og sted

Hvornår?

12. mar. 2019 - 9:00-16:00
13. mar. 2019 - 9:00-16:00
Tilmeldingsfrist
8. mar. 2019 - 23:59
Arrangementsnummer
329441

Hvor?

København

Pris

Deltager, ikke medlem af IDA
kr. 9.500 ekskl. moms
Medlem
kr. 7.500 ekskl. moms

Kvalificer dine produkter med et kursus i UX-måling

UX-måleværktøjskassen er alsidig nok til at måle på alle dele af brugeroplevelsen samt understøtte hele udviklingsforløbet.

Måling af UX kan kvalificere udviklingen af produkter på mange måder, og bidrager til at træffe valg af løsninger og design på et mere kvalificeret og datadrevet grundlag. På kurset vil vi arbejde med at designe målinger tilpasset kursisternes behov. 

Nogle eksempler er: 

  • Afdække brugernes oplevelse 
  • Benchmarking ift. konkurrenter 
  • Udforskning af designrum 
  • Identificering af problemer
  • Identificering af mulige løsninger 
  • Kvalitetssikring af løsninger 
  • Optimering af løsninger 
  • Dokumentering af performance 
  • Prioritering af indsatsområder 
  • Root cause analyse 

Værktøjskassen er alsidig nok til at levere præcis de data, du har behov for i udviklingsprocessen.  

Ud over at mestre de konkrete måleredskaber har kurset fokus på praktiske færdigheder i tilrettelæggelsen af en brugertest: 

  • Designe brugerstudie fra A til Z 
  • Lave protokol og moderator guide 
  • Iscenesætte samspillet med produktet 
  • Opsamle og analysere data 
  • Prioritere brug af undersøgelser  
  • Vælge den rette målemetode 
  • Afrapportere resultater fra brugerstudier

Det lærer du på kurset:

Kurset giver dig et bredt overblik over UX-måling værktøjskassen, så du kan designe målinger der passer netop til din virksomheds produkt og brugere.  For at du kan komme hurtigt i gang får du også en række målingsskabeloner for typiske brugertests, der dækker en bred vifte af behov.

Kursusprogram

Dag 1:

  1. Introduktion til måling af UX 
  2. Design af en brugertest 
  3. Sikring af valide data
  4. Kontekstspecifikke situationer 
  5. Subjektive målepunkter (metrikker) 
  6. Performance målepunkter (metrikker) 
  7. Design af egne målepunkter (metrikker) 
  8. Måleudstyr og dataopsamling 

Dag 2:

  1. Fire klassiske undersøgelsesdesigns
  2. Tænke højt metoden - let men farlig 
  3. Scoring og analyse af data 
  4. Afrapportering og brug af resultater
  5. Eye-tracking som metode
  6. Agile UX målinger
  7. Protokol og moderator guide
  8. ISO-standarder og brugertests

Praktisk gennemførelse:

Vi ønsker at vores deltagere får størst muligt udbytte af kurset, hvilket vil sige at viden bliver omsat til ændret praksis i deres virksomhed. Derfor er kurset sammensat så deltagerne får indsigt i relevante teorier, værktøjer, processer og metoder der hjælper deltagerne med at komme i gang når de igen er tilbage i deres daglige arbejde og skal prøve kræfter med UX. 

Under kurset arbejdes der med en fast daglig rytme bestående af syv blokke. Hver blok består af 30 minutters oplæg, 20 minutters øvelse og 10 minutters pause. Denne kadence sikrer det bedst mulige læringsudbytte for kursusdeltagerne.

Underviser:

Rune Nørager er Ph.D. i psykologi og har i mere end 15 år arbejdet med de psykologiske og kognitive, perceptuelle og adfærdsmæssige aspekter af interaktionen mellem mennesker og teknologi. Han underviser på IT Universitetet som ekstern lektor i usability, user experience og servicedesign, og har holdt talrige kurser internt i virksomheder som Bang & Olufsen, Danske Bank, Radiometer og Novo Nordisk.

Selve kurset:

  • 2 undervisningsdage
  • Fuld forplejning

Efter kurset:

  • Kursusbevis
  • Adgang til kursusmaterialet, inkl. relevante links til yderligere materiale, relevante bøger, artikler og websites
  • Efterservice – mulighed for at kontakte underviserne og få sparring på konkrete problemstillinger, der relatere sig til kurset
luk
close