18-12-2017 19:34:26
Inddrag kundernes oplevelse af dit produkt i produktudviklingen, så sikrer du mere tilfredse kunder og større succes. Lær at designe bedre løsninger baseret på viden om kunderne.

Vælg tid og sted

Hvornår?

24. apr. 2018 - 09:00 - 16:00
25. apr. 2018 - 09:00 - 16:00
Tilmeldingsfrist
20. apr. 2018 - 23:59
Arrangementsnummer
324936

Hvor?

Tivoli Hotel & Congress Center
Arni Magnussons Gade 2
1577 København V

Pris

Deltager, ikke medlem af IDA
kr. 9.500 ekskl. moms
Medlem
kr. 7.500 ekskl. moms

Hvornår?

5. jun. 2018 - 09:00 - 16:00
6. jun. 2018 - 09:00 - 16:00
Tilmeldingsfrist
4. jun. 2018 - 23:59
Arrangementsnummer
325344

Hvor?

Scandic Hotel Aarhus City
Østergade 10
8000 Aarhus C

Pris

Deltager, ikke medlem af IDA
kr. 9.500 ekskl. moms
Medlem
kr. 7.500 ekskl. moms

Få forankret UX hos den enkelte medarbejder og få et delt UX sprog på tværs af organisationen med korrekt og opdateret viden om, hvordan mennesker fungerer omsat til operationelle praktiske designredskaber.

Hvem er dette kursus præcist for?

  • Produktudviklere der ønsker at arbejde mere målrettet, præcist og effektivt med at designe bedre løsninger baseret på dyb viden om mennesker.
  • Produktudviklere som ønsker værktøjer til at designe og udvikle brugervenlige og intuitive brugergrænseflader
  • Produktudviklere der ønsker praktiske og operationelle designværktøjer
  • Direktører og chefer af R&D afdelinger, der ønsker viden om UX og ønsker et fælles professionelt ux-sprog på tværs af afdelinger og horisontalt i ledelsesstrukturen

Hvorfor deltage i kurset?

Nøglen til succesfuldt UX-arbejde er at integrere effektive værktøjer i dine nuværende udviklingsprocesser, bygget på en arbejdsmodel for, hvordan mennesker fungerer, suppleret med konkrete værktøjer, der fortæller dig, hvordan design optimeres i forhold til brugerne.

UX-ekspertværktøjer støtter din daglige produktudvikling af brugergrænseflader i alle typer produkter - mekaniske og mekatroniske devices, grafiske skærme, trykt materiale mv. Værktøjerne gør det, sammen med traditionelle procesværktøjer så som brugertests, muligt løbende at kvalitetsikre og optimere brugeroplevelsen af dit produkt.

De designpsykologiske UX-ekspertværktøjer samler de bedste og lettest tilgængelige redskaber fra psykologien og formidler dem i et praksis- og anvendelsesorienteret format. Hermed kan kursets indhold umiddelbart tages i brug i dit daglige arbejde.

Den enkelte medarbejder får mulighed for at forstå brugerens samspil med produktet og løbende udvikle optimale løsninger.

For medarbejdere - også dem der ikke direkte arbejder med produktudviklingen - giver det:

  • Kendskab til centrale designpsykologiske begreber, teorier og metoder
  • En nuanceret, differentieret og præcis forståelse af “intuitivt”, “brugervenligt” og “brugeroplevelse”.
  • Forståelse for fordele og ulemper ved forskellige designløsninger
  • Basale og intellektuelle færdigheder kan understøttes i teknologidesign
  • Kompetencer til at udarbejde et systematisk design- og betjeningsreview
  • Overblik over sammenhængen mellem UX og centrale HCI værktøjer og metoder

Det lærer du på kurset

På kurset lærer du, at bruge ux-ekspertværktøjer og de tilhørende design drivers, der fortæller dig konkret hvordan brugergrænsefladen kan forbedres, så dine kunder opnår det optimale udbytte af dit produkt. Hermed kan du i den daglige produktudvikling optimere valg af designløsninger ud fra en forståelse af brugernes perception, tænkning og adfærd. Design drivers er nøglen til intuitive og brugervenlige produkter.

Kursusprogram:

Dag 1

  • Introduktion til usability og UX
  • Pyramidemodellen & designvektorer
  • Vektor 1: UX og basale færdigheder
  • Vektor 2: Ekstern kognition
  • Vektor 3: Sammenhæng og redundans
  • Vektor 4: Mentale modeller
  • Vektor 5+6+7: Simplificering, automatisering og opmærksomhed

Dag 2

  • Aktivitetsværktøjet
  • Middleworld værktøjet
  • Embodiment værktøjet
  • Bulls-eye kommunikationsmodellen
  • Agil UX: Design- og betjeningsreview
  • Root Cause analyse
  • Design drivers

Praktisk gennemførelse:

Vi ønsker at vores deltagere får størst muligt udbytte af kurset, hvilket vil sige at viden bliver omsat til ændret praksis i deres virksomhed. Derfor er kurset sammensat så deltagerne får indsigt i relevante teorier, værktøjer, processer og metoder der hjælper deltagerne med at komme i gang når de igen er tilbage i deres daglige arbejde og skal prøve kræfter med UX.

Under kurset arbejdes der med en fast daglig rytme bestående af syv blokke. Hver blok består af 30 minutters oplæg, 20 minutters øvelse og 10 minutters pause. Denne kadence sikrer det bedst mulige læringsudbytte for kursusdeltagerne.

Underviser:
Rune Nørager er Ph.D. i psykologi og har i mere end 15 år arbejdet med de psykologiske og kognitive, perceptuelle og adfærdsmæssige aspekter af interaktionen mellem mennesker og teknologi. Han underviser på IT Universitetet som ekstern lektor i usability, user experience og servicedesign, og har holdt talrige kurser internt i virksomheder som Bang & Olufsen, Danske Bank, Radiometer og Novo Nordisk.

Selve kurset:
• 2 undervisningsdage
• Fuld forplejning

Efter kurset:
• Kursusbevis
• Adgang til kursusmaterialet, inkl. relevante links til yderligere materiale, relevante bøger, artikler og websites
• Efterservice – mulighed for at kontakte underviseren og få sparring på konkrete problemstillinger, der relatere sig til kurset

luk
close