23-02-2018 15:49:09

Kæmpe startup-event på Technomania

Når Ingeniørforeningen 4. og 5. oktober slår dørene op til fremtidseventen Technomania på teknologi- og industrimessen i Herning, bliver der rig lejlighed til at møde nogle af Danmarks visionære iværksættere.
13. sep. 2017 Af: IDA Technomania

Den 4. oktober vil op mod 25 tech startups, heraf 20 danske, vise produkter og visioner på et 500 kvadratmeter stort Startup Corner i hal F.

”Med en teknologievent som Technomania er det naturligt at give plads til at vise, hvad der rører sig på den danske startup scene – og det er oplagt at gøre det på netop hi-messen, hvor industrien i forvejen befinder sig,” siger Aase Rhode, der er direktør for Teknologi og Netværk i Ingeniørforeningen, IDA.

De deltagende startups spænder vidt – fra områder som mediko, produktion og transport til fødevarer og forbrugerelektronik, for blot at nævne nogle eksempler.

Ud over de udstillende startups vil besøgende få lejlighed til at høre om iværksættervisioner, initiativer og metoder fra et bredt felt af professionelle aktører. Det sker på Startup Scenen i hal F, hvor man bl.a. vil kunne høre iværksætter og DTU-professor Jens Broeng fortælle om visionerne med Åbent Entreprenørskab initiativet. Man vil også kunne høre forretningsudvikler Ernest Fuller fra Odense Robotics give et indblik i, hvordan Odense har skabt en model, som har sat Fyn på det internationale landkort inden for robot og high-tech startups.

Publikum vil desuden kunne møde tegneren Anders Morgenthaler, som vil fortælle om sit engagement i tech-iværksætteri, og om, hvilke kommunikationsudfordringer, han mener, der er på området.

”Vi har bestræbt os på at lave et startup-område på Technomania, som både viser højde og bredde på tech-iværksætterne – og samtidig giver publikum mulighed for at komme helt tæt på idemagerne og deres projekter,” siger Aase Rhode.

Læs mere om Startup Corner på Technomania.

IDAS ”TECHNOMANIA” FOREGÅR I HAL F 4. OG 5. OKTOBER

Pressefotos og pressemateriale i øvrigt kan downloades på: https://universe.ida.dk/technomania/presserum/
som løbende opdateres med programinfo om Technomania.