20-08-2018 14:54:15

Danfoss har nemlig sat sig for at bruge sin Technomania-deltagelse til at kaste nogle af fremtidens store og essentielle spørgsmål op i luften: Hvordan ser livet ud 100 år fra nu, og hvilke udfordringer vil vi møde i 2117?

Afsættet er en konkret udmøntning af Danfoss-visionen ”Engineering Tomorrow,” fortæller Leif Fløjgaard, som er Regional President hos Danfoss:

”Vi synes, det er interessant at kigge ud i fremtiden og forestille os, hvordan livet vil være for kommende generationer. Vi skaber jo løsninger i dag, som ikke blot har betydning for, hvad der sker i morgen eller i næste uge – men også i 2117. Her er det afgørende, at vi bestræber os på at udvikle teknologi, som både gavner mennesker og planet - og i det hele taget skaber en bedre fremtid,” siger Leif Fløjgaard.

Besøgende kan opleve teknologiløsninger fra Danfoss i relation til fire vitale områder: Fødevarer, klima, energi og infrastruktur. Derudover er visionen at skabe en tidslinje, som opridser de mest sandsynlige scenarier, som menneskeheden vil opleve de næste 100 år. Gennem interaktive workshops bliver de besøgende desuden opfordret til at komme med deres bud på innovative løsninger, som skal hjælpe menneskeheden i år 2117.

Hop ind i topchefens cockpit

Det visionære er i høj grad også omdrejningspunktet for et indlæg i Technomanias konferenceprogram af Kim Fausing, som fra 1. juli 2017 er ny CEO for Danfoss.

Med indlægget ”Digital transformation - behind the scenes” får besøgende lejlighed til at komme med helt ind i en CEO’s cockpit. ”Oplev, hvordan ny teknologi forvandler hele værdikæden fra R&D til kundeoplevelsen i en industrivirksomhed som Danfoss – og hvordan den digitale transformation har sendt topledelsen på en stejl læringskurve,” som det hedder i omtalen af Kim Fausings indlæg.

Kim Fausing har en uddannelsesmæssig baggrund som maskiningeniør og en MBA fra Henley Management College i London. Han har stor erfaring fra ledende stillinger i globale industrivirksomheder, hvor han har taget sin ingeniør-baggrund med ind på direktionsgangen og brugt sin personlige begejstring for teknologi til at binde produkter og løsninger tæt sammen med det, som kunderne har brug for.

Download billeder

IDAS ”TECHNOMANIA” FOREGÅR I HAL F 4. OG 5. OKTOBER

som løbende opdateres med programinfo om Technomania.