23-09-2018 07:05:43

Når Ingeniørforeningen, IDA 4. og 5. oktober blænder op for oplevelsesuniverset ”Technomania” på dette års teknologi- og industrimesse i MCH Messecenter Herning, er der sørget for masser af plads til begejstring.

Hver eneste kvadratmeter af de i alt 3.386 kvadratmeter, som foreningen har rådighed over i hal F, bliver nemlig brugt til at skabe indblik, baggrund og perspektiv for ny teknologi over en meget bred front. Technomania byder både på fysiske produkter og indsigtsfulde indlæg om robotter, droner, virtual reality, augmented reality, kunstig intelligens, automatisering og ledelse, for blot at nævne nogle af de områder, eventen forsøger at indkredse.

Alt er skabt gennem et samarbejde med en bred vifte af aktører, som i sig selv borger for, at der bliver noget at kigge på og høre om for - næsten - enhver smag, lover Aase Rhode, som er direktør for Teknologi og Netværk i Ingeniørforeningen, IDA:

”Vi har mødt utrolig stor interesse for at bidrage til dette års Technomania. Alene på udstillersiden forventer vi at fordoble antallet af udstillere og partnere i hal F fra de 20, vi havde ved Technomania-premieren i 2015 til nu over 40 spændende og meget forskellige udstillere. Samtidig forventer vi deltagelse af op mod 30 tech startup virksomheder, ligesom vi har et omfattende konferenceprogram med mere end 20 indlæg fordelt på de to Technomania-dage,” fortæller Aase Rhode.

I lighed med Technomania 2015 håber IDA også denne gang at kunne gøre hal F til et centralt og fantastisk mødested, hvor messegæsterne kan søge hen og blive inspireret – og gerne en smule overrasket:

”Vores helt særlige afsæt er jo, at vi først og fremmest fokuserer på at formidle viden og indsigt om nogle af de teknologier, som er på vej ind på fremtidens industrielle scene. Her synes jeg, vi er lykkes med et godt mix af virksomheder, vidensinstitutioner og fagfolk i det hele taget, som kan bidrage til at indfri den ambition, vi har for Technomania: Nemlig at give de besøgende en oplevelse af, at verden var større, da de gik, end da de kom,” slutter Aase Rhode.

IDAs ”Technomania” foregår i hal F 4. og 5. oktober

som løbende opdateres med programinfo om Technomania.